Kontaktiniai lęšiai. Rinkos tendencijos.
Didėjantis lėtinių akių ligų plitimas ir vaikų, kenčiančių nuo trumparegystės, skaičius augina kontaktinių lęšių vartojimą. Žinoma, nereikia pamiršti tokių faktorių kaip diegiamos naujovės kontaktinių lęšių gamyboje ir didėjančios namų ūkių pajamos išsivysčiusiose šalyse, kurios ženkliai prisideda prie kontaktinių lęšių rinkos augimo. Kontaktiniai lęšiai naudojami įprastiems akių sutrikimams, tokiems kaip trumparegystė, hipermetropija, presbiopija, astigmatizmas ir glaukoma, gydyti, tačiau vis labiau ryškėja nauja tendencija, kai jauni žmonės nori pakeisti akių spalvą, išsiskirti ir nešioja kosmetinius lęšius be dioptrijų.
Kosmetinių lęšių rinka yra labiausiai auganti kontaktinių lęšių rinkos dalis, planuojamas 5% pardavimų augimas per metus. Taip pat auga žmonių skaičius, kuriems pasireiškia astigmatizmas. Tikimasi, kad kontaktinių lęšių internetinių parduotuvių segmentas augs daugiau kaip 7% dėl augančio poreikio. Ecommerce Foundation, nepriklausomos ne pelno organizacijos duomenimis, 88% JAV vartotojų, prieš pirkdami produktus, apie juos ieško informacijos internete. Daugybė elektroninės prekybos platformų siūlo efektyvius ir ekonomiškus sprendimus, užsisakant lęšius internetu. Tad nenuostabu, kad kontaktinių lęšių rinkos dalyje veikiančios įmonės daugiausiai dėmesio skiria strateginiam internetinių mažmenininkų kompanijų įsigijimui, kad galėtų išplėsti savo klientų rinkas per elektroninės prekybos platformas.
Šiek tiek įdomių faktų apie lęšius iš pasaulinės statistikos:
- Kontaktinius lęšius nešioja apie 125 milijonai žmonių, arba 2% populiacijos.
- 66% kontaktinių lęšių nešioja moterys.
- Vidutinis kontaktinių lęšių nešiojančio žmogaus amžius yra 31 metai.
- Apskaičiuota, kad 8% kontaktinius lęšius nešiojančių asmenų yra jaunesni nei 18 metų, 17% - 18–24 metų, 75% suaugusiųjų - 25 metų ir vyresni.
- 2018 m. Šiaurės Amerikos kontaktinių lęšių rinka užėmė daugiau kaip 30% viso pasaulio lęšių rinkos.
Pirkimai ir kontaktinių lęšių rinkos naujienos
Didėjančios disponuojamos pajamos išsivysčiusiose šalyse skatina pirkti mažesnės svarbos prekes, ypač susijusias su kosmetika. Taigi augančios disponuojamos pajamos išsivysčiusiose šalyse yra pasaulinės kontaktinių lęšių rinkos augimo variklis. Neigiamą įtaką kontaktinių lęšių rinkos augimui padarys Covid-19 virusas, visgi kiek tai įtakos rinką, kol kas dar anksti prognozuoti. Kontaktinių lęšių gamintojai nuosekliai stengėsi tobulinti savo produktus ir siūlyti vartotojams vis naujesnius ir dinamiškesnius akių priežiūros sprendimus. Kalbant apie naujoves, 2018 m. lapkričio mėn. IMEC ir „SEED Co. Ltd“, tarptautinis mokslinių tyrimų ir plėtros centras, sudarė bendradarbiavimo partnerystę, norėdami sukurti išmanųjį kontaktinį lęšį. Šį kontaktinį lęšį sudarys tokie komponentai kaip radijo dažnio antena belaidžiam energijos perdavimui, LED lemputė ir ypač plona silicio mikroschema. Kylančios produktų naujovės padidino kontaktinių lęšių pasirinkimą. Pavyzdžiui, 2019 m. kovo mėn. kompanija „Alcon Vision LLC“ informavo, kad JAV pradeda masinę trifokalinių lęšių gamybą, kurie naudojami pacientams, sergantiems katarakta. Tad kontaktinių lęšių vystymas ir diegiamos naujovės prisideda prie augančios rinkos ir pardavimų. Manoma, kad dėl ilgėjančios gyvenimo trukmės, ypač išsivysčiusiose pasaulio šalyse, žmonių, sergančių katarakta, skaičius augs. Tad naujovių poreikis yra didelis, tik ar šios naujovės įsitvirtins ir prisidės prie bendros kontaktinių lęšių rinkos augimo, parodys laikas.
Prognozės 2020 metams.
2020 m. kontaktinių lęšių segmento pajamos sudarys 14,516 mlrd. Eur. Jei šią sumą išdalintume visiems gyventojams, tai vidutiniškai 1 pasaulio gyventojas kontaktiniams lęšiams per metus išleistų 1,95 eur. Tikimasi, kad kontaktinių lęšių rinka kiekvienais metais augs po 2%. Jei rinkos dydžius lygintume pagal išlaidas, tai 2020 m. prognozėmis pirmautų JAV su 4,276 mlrd. Eur, antroje vietoje būtų Japonija su 2,682 mlrd. Eur ir trečioje - Kinija su 887 mln. Eur.
Mėnesiniai ar vienadieniai lęšiai?
Pasaulyje tendencijos išlieka panašios: mėnesinių lęšių pardavimai per 2018 metus sudarė 51%, antroje vietoje rikiuojasi vienadieniai lęšiai, kurių pardavimai sudarė apie 32%. Kalbant apie kontaktinių lęšių pardavimus pagal galiojimo laiką galima būtų išskirti Japonijos rinką, kuri yra antra pagal dydį pasaulio rinka net 57% pardavimų tenka vienadieniams lęšiams, 41% savaitiniams ir dviejų savaičių lęšiams, o mėnesiniams ir prailginto galiojimo lęšiams tenka tik 2% visų pardavimų. ES šalyse lęšių rinkos labai skiriasi, pvz.: Nyderlanduose 78% visų parduodamų lęšių yra mėnesiniai, o Danijos rinkoje mėnesiniai lęšiai užima tik 25%. Lietuvoje tokios statistikos neturime, o pagal kontaktinių lęšių asortimento įvairumą interneto svetainėse aišku, kad pagrindinė konkurencija taip pat vyksta tarp mėnesinių ir vienadienių lęšių. Nors daugelyje šalių yra skirtingas pasiskirstymas tarp mėnesinių ir vienadienių kontaktinių lęšių, visgi didžiausią įtaką rinkų pasiskirstymui daro stambių pardavėjų aktyvūs marketingo veiksmai.
Kokios dažniausios priežastys nulemia kontaktinių lęšių pasirinkimą?
Žmogui, kuris susiduria trumparegyste, dažnai kyla klausimas, ką pasirinkti: akinius ar kontaktinius lęšius? Akinių ir kontaktinių pardavėjai suranda savo argumentų, kuriais vilioja pirkėjus pasirinkti vieną ar kitą prekę. Atlikus apklausas skirtingose šalyse, išryškėjo šios pagrindinės priežastys, dėl kurių vartotojai renkasi kontaktinius lęšius:
- Dažniausia kontaktinių lęšių nešiojimo priežastis yra nurodoma - nepasikeitusi išvaizda, t.y. lęšiai akims nekeičia asmens išvaizdos, ko nepasakysi apie akinius.
- Kontaktiniai lęšiai suteikia platesnį matymo lauką nei akiniai.
- Kontaktiniai lęšiai neįtakojami dėl drėgno oro ir pakilusios kūno temperatūros, o su akiniais jausite diskomfortą.
- Sportuojantiems ir mėgstantiems aktyvų gyvenimo būdą kontaktiniais lęšiai yra žymiai patogiau nei kad akiniai.
Lietuvos rinka ne išimtis ir kontaktinių lęšių tiekėjai bei pardavėjai prie dažniausiai įvardijamų kontaktinių lęšių privalumų įvardija tas pačias priežastis, kurios yra pateiktos aukščiau.
Komplikacijos ir rizikos veiksniai susiję su lęšiais
Dažniausiai netinkama kontaktinių lęšių priežiūra ir higienos nesilaikymas būna susijęs su rimtų akių infekcijų protrūkiais. JAV iš 45 mln. nešiojančių kontaktinius lęšius 1 mln. vartotojų kasmet pasireiškia skausmingos akių infekcijos, dažnai susijusios su netinkamu kontaktinių lęšių naudojimu. Įdomus faktas, kad JAV 45% suaugusiųjų kontaktinius lęšius keičia intervalais, ilgesniais, nei nustatyta juos dėvėti. Sunkios akių infekcijos, galinčios sukelti aklumą, pasireiškia ne daugiau kaip 1 iš 500 kontaktinių lęšių nešiotojų per metus. Tad labai svarbu pastoviai šviesti klientus apie tinkamą higieną, kontaktinių lęšių galiojimą ir savalaikį keitimą bei akių priežiūrą.
Tinkamai prižiūrint kontaktinius lęšius turėsite sveikas akis ir nejausite diskomforto.
Informaciniai šaltiniai:
Centers for Disease and Prevention
American Optometric Asociation
Global Markets Insights
Wikipedia
Statista.com
Aš mėnesinius renkuosi, o rinka vystosi greit gal kažkada bus ir išmanūs lęšiai :)